Posljednji fan (1.dio)

U ovom postu ću predstaviti svoj prvi ´ozbiljan´ strip, ujedno i prvi objavljen. Isti je i dobio prvu nagradu na festivalu ´Dani dobrog stripa´ u Rijeci 2010. godine, te je izlagan na nekoliko samostalnih, ali i grupnih izložbi od kojih je najznačajnija Salon stripa u Vinkovcima 2012. godine.
Na neki način je moj rad na tripu postao ˝prepoznatljiv˝ kroz stripove koji uključuju protagoniste emiosije Večernja škola. Ujedno, prvi dio Posljednjeg fana je i moj objavljeni strip i drago mi je da je objavljen upravo u Osječkom magazinu StripOs. 


Kako su domaći mediji 90tih postali uredno bombardirani inozemnim emisijama i zapadnjačkim proizvodima, dobar dio moje generacije je prepoznao upravo u radu Željka Pervana nešto univerzalno i posebno za razliku od ostatka onoga što se nudilo na tada malim ekranima. Bilo je to vrijeme pohađaja osnovne škole i emisija Večernja škola se obvezno pratila svake subote. WGW majice i fruktal sokovi nikada nisu bili više ´in´ nego tada :)

Krajem 90tih, prilikom sudjelovanja u strip radionicama i fanzinu ´6. dimenzija´ u Osijeku, crtao sam strip o ekipi Večernje škole. Zvao su se ´Večernja ispod pulta´ i inspiraciju sam vukao iz samih tema sati unutar Pervanovih predavanja koje bih potom ilustrirao u priče od nekoliko strip tabli. Bio je to moj prvi doticaj s pravom strip tehnikom (tuš i pero). U to vrijeme emisija se odavno ugasila i ono što je preostalo jest bilo kolekcionarstvo tih proizvoda putem dilanja VHS kaseta među nekolicinom preostalih zaluđenih ´ovisnika o  minuloj Večernjoj školi´. Za mene je Večernja imala veliki značaj jer me je potaknula na kreativnost, te općenito, dotični humor je postajao dio mene, s obzirom da su to upravo bile i godine kade odrastanja kada se osoba definira.


Tako je to trajalo sve do trenutka kada se Željko Pervan nije pojavio s novom Večernjom na novoj TV a potom  i na HRT-u. Britkost humora se tada izgubila, kao i buntovnički, angažirani rad pervanove ekipe koja direktno izrugivala stvari koje su bile vrlo opasan teren za vrijeme tog sistema. Počeo razmišljati o tome da se na simboličan način ´rastanem´ s ovim minulim junacima iz moje mladosti, upravo putem stripa u kojega sam prvi puta ušao zajedno s njima (crtajući ih). Prava formula za to jest bila upravo ideja o scenariju klasične otmice, te okršaja između pomahnitalog fana i idola. 


Ta ideja je dugo bila na čekanju zbog studiranja i drugih poslova kojima sam se bavio na području animiranog filma. Jednoga dana sam tako čuo da se oformila Udruga StripOs koja izdaje istoimeni magazin. To je za mene bio znak...
Postojanje takve udruge u mom gradu i činjenica da se okupio broj entuziasta koji s tolikom strašću vode borbu za podizanje strip scene u Slavoniji, jednostavno me toliko napunila energijom, voljom i inspiracijom da sam za potrebe tiskanja sljedećeg broja StripOs-a u roku od nekoliko dana iscrtao svoje prve profesionalne 4 table stripa ´Posljednji fan´. Na taj način sam odlučio zakoračiti u ˝svijet stripa˝, uz temu koja ima veliki značaj i emociju u mojemu životu. Strip je izdan u magazinu broj 4.

Evo kompletnog stripa;




Nakon vrlo pozitivnih reakcija ljudi koji su pročitali strip, od poznanika pa do profesionalaca unutar StripOsa, došao sam na jednu novu ideju....  pomislio sam što bi se dogodilo kada bi Pervanu osobno dao isti strip... To je u načelu bio početak nastanka sage ´Posljednji fan´ koja se do sada rastegnula i na drugi dio stripa od 15 stranica, pa potom i na treći dio. 

Primjedbe

  1. uvijek se oduševim kad ga vidim (:

    nego otkad stripOS ima stranicu?? i zašto ju nitko ne kalami stripovima????

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tnx!
      StripOs ima stranicu koji tjedan, a nitko ju ne kalami stripovima jer nitko NEZNA STAVIT gore nista zbog kompleksnosti stranice xD ja dobio sifru i user name medjutim nemam pojma kako funkcionira.
      A lik koji je zaduzen za to ne radi previse na tome pa smo prepusteni na milost i nemilost svom skromnom znanju...
      Mene to isto raspižđuje.
      Imas rjesenje?

      Izbriši

Objavi komentar

Popularni postovi