Tribina 'Večer stripa' na KSFF-u



Odmah nakon strip radionice u Ozlju, uslijedio je još jedan animirano-stripovski podvig i to ni manje ni više, nego u Klubu studenata Filozofskog fakulteta (KSFF), kultnog mjesta na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Bila mi je izuzetna čast prihvatiti poziv prijatelja i kolege Darka Josipovića da gostujem na njegovoj tribini 'Večer stripa'. Darka sam često susretao na strip-promocijama ('Fratri Bosanski u stripu' u Matici Hrvatskoj, promocija Striptokok fanzina u Knjižnici Savski gaj, Crtani Romani Šou, pa zatim mnogobrojni koncerti po zagrebačkim underground klubovima). Jednom prilikom Darko me je pozvao i na svoju tribinu na KSFF. 'Kako odbiti još inicijativu još jednog stripovskog entuzijaste, naravno da sam za!'

 

U početku nisam bio siguran što očekivati od kluba, s obzirom na to da sam ga zadnji puta posjetio tek na koncertu prijatelja kantautora 'Čudnoređe'. Klub je svakako nudio veliki potencijal za jednu tribinu, ali je sve bilo puno studenata koji su upravo završili s predavanjem i u tom prostoru su razgovarali, pili pivu i igrali društvene igre. Nije bilo previše ljudi koje bi prepoznao iz svijeta stripa, osim mojih bliskih prijatelja i prijateljica koji su došli sa mnom da me podrže.

Kada je Darko preuzeo mikrofon, kao moderator, te napomenuo da slijedi tribina 'o stripu', te zatražio njihovu pozornost, ljudi uopće nisu napustili prostor, već su ostali sjediti. Tada mi je postalo jasno o čemu je Darko govorio kad je rekao da ću se možda ugodno iznenaditi. Naime, ljudi su ostali sjediti i sa zanimanjem pratili što se događa na projekcijskom platnu. Slijedilo je prikazivanje 'Sotoninog sina' i ljudi su bili oduševljeni emo rogonjom i Jesus hipikom. Zatim smo polagano krenuli u rezime mojeg rada od crtačkih početaka u predškolskoj dobi, šeste dimenzije u Osijeku, objava u Striposu, preko Posljednjeg fana pa sve do Bula i Bala koji su zaokružili moj rad u mediju stripa (do danas). Bilo je tu mjesta i za razgovor o animiranom filmu općenito, o sceni animiranog filma kod nas i u svijetu, te o usporedbi stripa i animacije, što je vrlo često. 

Najviše smo se zadržali, na aktualnom stripu 'Bul i Bal' koji se nalazi na crowdfunding platformi Patreon, dok se hrvatska verzija objavljuje na online-zinu mojstrip.com. Iako Bul i Bal, na prvu, prema onome što je objavljeno na mojstrip.com, ne odaju da se radi o angažiranoj, a još manje političkoj temi, ona je zapravo jezgra ovog stripa. Svaki autor manje - više svoj rad bazira na iskustvu kojeg stječe kroz život govoreći o stvarima koje ga interesiraju ili muče. Tako i moj rad obilježava segment aktivizma koji je sveprisutan u mojoj svakodnevici. Interes ljudi iz KSFF-a za upravo taj aspekt u stripu Bul i Bal, zapravo nije veliko iznenađenje s obzirom na to da je ovaj klub mjesto rađanja mnogih revolucionarnih ideja i pokreta otpora, od studentskih blokadi 2009. pa sve do antifašističkih pokreta i inicijativa koje djeluju i dan danas. Tako su mnogi prepoznali ideje u svijetu Bula i Bala, samo kroz prezentaciju, bez da su pročitali strip, što me je izuzetno razveselilo, te još više potaknulo da nastavim dalje. 

Kako je bilo na tribini, pogledajte u fotografijama:

 




 

Primjedbe

Popularni postovi