24satno crtanje stripa u Osijeku 2014.



Završio je još jedan maraton 24 satnog crtanja, a uz njega i maraton cjelovečernjeg bdijenja nad strip tablama. Možda nisam najkompetentniji da pišem izvještaj o ovom događaju s obzirom da sam kasnio dva sata na početak, ali s obzirom da su ostali kolege zaposleni nekim drugim stvarima meni je ipak pripala ta štafeta. Naime, subotu prijepodne (prije samog maratona) sam proveo uz goste iz Zagreba:Irenu jukić Pranjić, Matiju Pisačića, Dragicu Posavec i Maju Hrgović koji su snimali epizodu nove emisije o stripu koja će se baviti mojim radom. Snimanje je započelo u 9 ujutro kada je ekipa pristigla pred moju kuću u osječkom kvartu Retfala i pokucala na prozor moje sobe koja gleda na ulicu. Otegnuo se tako 'maraton' snimanja do oko 14 sati jer su me snimali na više lokacija kako bi potpuno iskoristili priliku dolaska u Osijek, zabilježili prizore stare osječke Tvrđe i njezinih kamenitih ulica koji vode prema Galeriji Kazamat gdje se održavalo 24satno crtanje.

S obzirom da su već 'preveslali' tih 300-tinjak kilometara iz Zagreba, nije bilo zgorega da posnime i sam maraton u Osijeku. Ja sam, kao i svake godine do sad, odlučio doputovati iz Zagreba, u kojem većinu vremena živim i radim, te crtati Osijeku. Ne samo zato jer je Osijek moj rodni grad, već i zato jer želim podržati inicijativu i napore entuzijasta u udruzi StripOs (ponajviše Saše Paprića) koji svake godine zdušno vuku i potežu da bi se 24satno odigralo. Svojim dolaskom primarno želim i brojčano obogatiti ekipu u Galeriji Kazamat.
Iz Zagreba su došli Mislav Tomašinjak i Mia Murat. Domagoj Rapčak i Nenad Barinić su došli iz Vukovara.

I ove godine nije nedostajalo smijeha, šale i dobre atmosfere u zidini osječke tvrđe. Bili su tu maleni crtači i crtačice, odveć poznati članovi/članice StripOsa kao nagrađivani sudionici/ice festivala Dani stripa u Osijeku čiji su se stripovi već više puta objavljivali u magazinu StripOs. Tu su bili i stariji maratonci: kolega Nenad Barinić, Domagoj Rapčak, Mislav Tomašinjak, Mia Murat, Stjepan Matić, Tihomir Taborski i mnogi drugi.

Ovogodišnja tema je bila 'Invazija'. Na prvu sam pomislio kako je to idealna tema, poput onih koje sam uvijek iščekivao, te da si mogu dati oduška kao ljubitelj SF žanra i nešto crtati u tom smjeru. No, ubrzo sam odlučio učiniti obratno i ne crtati strip o klasičnoj vanzemaljskoj invaziji, već o invaziji vezanoj za ovozemaljske, životne čimbenike krećući od osobnog iskustva pretrpanošću pozivima za razno razne narudžbe (Natures Aid stripovi, čestitke za rođendan, dovršavanje stripova o Fratarskim zezancijama), obvezu odlaženja u Zagreb film (pripremama layouta i pozadina za ekipu koja radi na mom novom filmu Grad duhova) i paralelnog sudjelovanja na Infogamer gamejamu na zagrebačkom velesajmu itd. Inspiraciju sam, dakle, pronašao u invaziji obveza, ali i u invaziji novinarske ekipe iz Zagreba koja mi je to jutro zaposjela kuću.  

Tako je nastao 'Selfie', autobiografski strip-satira s elementima nadrealnosti, koji govori o crtaču rastrganom između poslova za narudžbe i željama da radi vlastite projekte. Kroz pritiske vremenskih rokova i neodlučnosti između onoga što želi, dodatni par ruku koji mu izrasta pod pazuhom istovremeno mu otvara mogućnost da izvrši zadatke koje inače ne bi stigao. U stripu se uz spomenutu ekipu iz Zagreba pojavljuju i ostale ličnosti iz svijeta stripa i mojeg privatnog života. Vjerujem da su se mnogi freelanceri koji imaju ambiciju raditi svoje stvari, pronašli u ovoj priči. Selfie je trenutno drugi po redu najčitaniji na stranici 24satnog crtanja stripa od svih gradova (Zagreb, Osijek, Pula, Split) i trenutačno broji 3.540 pogleda uz prosjek od 500 - 1.300. Najčitaniji strip (na prvom mjestu) jest strip Darka Macana koji broji 4.173. Iz nekog razloga, strip 'Selfie' je očito ljudima zanimljivi, iako sam upravo negdje na devetoj tabli bio jako blizu odluci da od svega odustanem, pod pritiskom umora nervozan i nezadovoljan pričom. 


 
Kako to biva i inače, mnogi ne izdrže do samoga kraja, a još manje da uspiju izgurati 24 table kako bi zadovoljili taj jedini i osnovni kriterij cijelog maratona. Ove godine, do samog kraja i kasnih jutarnjih sati su izdržali neki od gore spomenutih ljudi, uključujuć mene, te Paprića koji je kljucao nad skenerom i polagano zadnjim truncima snage uguravao dovršene table stripova u skener kako bi se iste uploadale na sajt. Povremeno bi uletio veseli i razigrani Pajo Pakšu koji je ostatak gerile bodrio s leđa i ohrabrivao nas u radu. Dakako, i sam je iscrtao svojih šest tabli stripa.
Maraton s jedne strane nudi dobru vježbu discipline, a istovremeno gura svijest preko svih granica izdrživosti pod pritiskom umora, neispavanosti i razdraživosti. U konačnici, pobijediti sve te stvari i zaokružiti strip s pričom koja je čitka ljudima je najbolja nagrada koju jedan strip autor može dobiti. 
Hvala svima koji su pročitali strip na stranici!

Onaj tko nije, može to učiniti sada: http://www.24satnocrtanjestripa.com/galerija-radova/24h-stripovi-2014/osijek/djeska-marko

Evo još foto dokumentacije s maratona:

 
 Pajo Pakšu!
 Igor Vuksanić i Pajo
 Kolega Mislav Tomašinjak i kolegica Mia
 Stjepan Matić!
 Radišni Domagoj Rapčak
Fotkala Tatjana Ivegeš Vilhem

Primjedbe

Popularni postovi